14 Haziran 2012 Perşembe

Nasıl karar verdim?

İnterrail serüvenimin başlangıcı fazlasıyla gariptir. Bundan bir ay öncesine kadar böyle bir planım yoktu çünkü. Evet, her genç gibi ben de interrail yapmak istiyordum. Evet çevremdekiler liseden beri bir yerlere gidiyorlardı. Benim en son yurt dışı tecrübem ise bir gemiyle yapılmış Yunan Adaları turuydu.

18 Mayıs. Yağmurlu bir cuma günüydü. Kantinde oturuyordum. Sınava iki hafta kalmasının getirdiği ufak bir tedirginlik var, havadan sudan muhabbet ediyoruz. Cansu yanıma geldi.

"Özlem biz bir arkadaşımla beraber interrail yapacağız gelmek ister misin?"

İşte bu soru her şeyin başlangıcı oldu. "Cansu," dedim, "çok isterim ama önce bir bizimkilerle konuşayım." Bana ne dese beğenirsiniz: "Ama çabuk ol, bugün indirimli uçak biletinin son günü. Aslında ben de bileti almaya çıkıyordum şu an. Seni görünce bir sorayım dedim." Koştura koştura babamı aradım tabi ben de.

"Baba, bir arkadaşım beni interraile davet etti. Gidebilir miyim?"
"İstiyorsan git."
"Ama biletin indirimi için bugün son günmüş."
"Tamam al bileti. Ayrıntıları annene anlat, ben dışardayım."

Ve interraile gidiyordum! Sonunda dört senelik hayalimin gerçekleşmesi için bir adım atılmıştı!

Ayrıntıları anneme anlattım. Cansu internet üzerinden biletimi aldı, annemlerin gönderdiği parayı ona verdim. Paris gidiş, Berlin dönüş olmak üzere Pegasus'tan alınmış iki biletin indirimiyle beraber 460 lira gibi bir fiyatı vardı.

Burada dikkat etmeniz gereken şey, biletler o tarihe ne kadar uzaksanız o kadar ucuzlar. İkinci dikkat etmeniz gereken şeyse yaz tatilinin hangi kısmında gideceğinizdir. Eğer çok talep edilen bir tarihte gidecekseniz, ondan önceki bir tarihten daha pahalı olabilir. Bu fiyatlar günden güne bile değişiklik gösterebilir. Mesela insanlar genelde cumartesi sabahleyin yola çıkmaya eğilim gösterirler; malum, hafta cuma günü bitmiştir.

İndirimleri iyi takip etmek de önemli bir ayrıntıdır tabi. :)

Bundan sonra yapmam gerekenler oldukça azdı(!):
- Pasaport alacaktım.
- Pasaportum geldikten sonra vizeye başvuracaktım.
- İnterrail bileti alacaktım.
- Gideceğim yerler hakkında araştırma yapacaktım.
- Yanımda götüreceklerimi belirleyecektim.

Sırayla hepsinden bahsedeceğim. Yarın görüşürüz. :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder