17 Haziran 2012 Pazar

İşin en kolay kısmı: İnterrail Bileti

Gerçekten bu kısım, başımdan geçen en kısa konu olabilir. Vizem çıktı, gittim pasaportumu aldım ve elimde pasaportla beraber Taksim'deki GençTur'un yolunu tuttum. Galatasaray Lisesi'nin orada Aznavur Pasajı 5. Kat.

Evet, sahip olmanız gereken tek şey bir pasaport. Orada form dolduruyorsunuz, pasaport numarası da içeren. (TC kimlik numaranızdan bahsetmiyorum bile... Zaten bu zamana kadar ezberlemediyseniz ayıp.) Sonra o formu alıp sizi kaydediyorlar. Biletiniz basılıyor, kısa bir bilgilendirme yapıyorlar. Ve tabi ki o günün kuruna göre sizden 175 Euro'nun TL olarak karşılığını alıyorlar. Ben 405 lira verdim. Ellerimden kayıp gitti gıcır mavilikler. :(

175 Euro en ucuz bilet bu arada. 10 gün içerisinde 5 günlük. Nasıl oluyor? Mesela biz 14 günlük bir interrail planlıyoruz. Bunun ilk dört günü ilk gittiğimiz şehirde geçecek diyip, bileti dördüncü günden başlatıyoruz. Dördüncü günden on üçüncü güne kadar herhangi beş gün içerisinde sınırsız kullanabiliriz trenleri. Bazı şartları var tabi ki, hepsi size verilen bilet kartında mevcut. Ekstralar, tren yolu haritası vb. vb. Tabi zaten gitmeye karar vermeden önce hepsine biraz göz gezdirmiş olmanız da gerek. Şuraya da şöyle adresi vereyim de... http://www.interrailbileti.com/

Hazır GençTur'a gelmişken bir de ISIC alıverin di mi? Çok uzak değil, hemen yan masa. 15 lira ve öğrenci belgesi bu kartı alabilmeniz için yeterli. Kendisi uluslar arası geçerli bir akbil, bir kentkart. İstanbul'da birkaç farklı noktada satılıyor ama bazı yerlerde kart bitmiş olabiliyor. Son ana bırakmayın alacaksanız. Bir de bu kart sadece sene sonuna kadar geçerli. Her yurt dışı maceranızda yenilenmesi gerekiyor yani.

Bir sonraki yazı: Rota nasıl belirlendi? Takipte ve esen kalın. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder