23 Haziran 2012 Cumartesi

Rota nedir? Nasıl yapılır? Nasıl yenir?

Şöyle bir baktım da, rota mota hiçbir şeyden bahsetmemişim. Biraz da ondan bahsedeyim.

Aslında ilk kez gidecekler için, GençTur gibi yerlerde güney rotasını öneriyorlar. Yunanistan, İtalya, İspanya, Fransa şeklinde. Oysa ben sadece İtalya'da hayatı boyunca gezebilecek bir insan olduğumdan, kendimi kısıtlmak istemiyordum.

Daha önce de bahsetmiştim, benim interrailim oldukça spontan gelişti. Bir an yaz için tek planım yaz stajıyken; bir an sonra Paris gidiş Berlin dönüş olmak üzere iki uçak biletim vardı. Anlayacağınız üzere ben rotası yaklaşık olarak belli bir interraile gidiyordum. Paris'ten başlayacak, Berlin'de bitecek... Tutup da aşağılara inmeye gerek yok, Kuzey rotası çizdik biz de. Daha doğrusu o da çizili geldi bana. Paris-Brüksel-Amsterdam- Berlin.

İki hafta için gidecekseniz, "Her yeri görmeliyim!" diye planınızı doldurmayın. Çünkü her zaman plansız bir şeyler yapmaya karar verebilirsiniz. Daha da önemlisi, her yeri göremezsiniz! Ben size sırf iki haftamı İtalya içinde geçiririm diyorum, dolayısıyla iki hafta için dört şehir bana gayet mantıklı geldi.

Daha sonra kızlarla toplu konuşma açtık. Facebook kasınca da Skype'a geçiverdik. Rotamızı biraz daha oturtmalıydık. Ve biraz da benim akılsız başım dolayısıyla programa iki şehir daha ekledik: Bruges ve Hamburg.

Rotayı belirlerken kıstaslarımız nelerdi peki? Önceliğimiz interrail biletiydi tabi ki. Sonra da görmek istediğimiz yerler. Zaten her yeri görmek istediğimiz için çok zor olmadı ikinci madde. Ama interrail bileti bambaşka bir konu. Kendisinin bazı şartları var diyelim. Mesela trene 19.00'dan sonra binerseniz ve saat 04.00ten sonra orada olursanız ertesi günün tarihi yazılıyor. Dolayısıyla bileti en etkili nasıl kullanabileceğimizi bulmalıydık.

Görmek istediğimiz yerlerin tarihlerini de interrail biletine uydurmamız gerekiyordu. 10 gün içerisinde 5 günlük biletiniz varsa, ve turunuz 14 gün sürecekse örneğin (yani bizimki gibi), biletin başlama tarihine kadar ilk gittiğiniz şehirde kalmanız, bitiş gününde de mutlaka final şehrinizde olmanız gerek. Ve bu arada tabi ki 5 günden fazla trene binmemelisiniz! Ekstra para sonuçta... Burada hepimiz öğrenciyiz değil mi? :)

Ardından rotadaki şehirleri paylaştırdık. Her bir şehir alan kişi gezilecek, görülecek yerleri; konsoloslukları; hostelleri vb. araştırmak zorunda. Tabi biz biraz boğazımıza düşkün olduğumuzdan işi "Nesi meşhur?"a kadar getirdik diyebilirim.

Dün yine buluştuk. Bu sefer İzmir'de, uyku tulumu vesaire bakmak amacıyla. Orada da hostel fiyatlarının uçukluğuna bağlı ufak bir program değişikliği yaptık. Bir de bazı şehirlerin daha az ya da daha çok gezilmesi gerektiğine karar verdik.

Özetle şu anda elimizde kaba taslaktan daha ayrıntılı bir plan var. Tam interrail ruhuna uygun değil gibi ama, insan başını sokacak bir yeri olmasını da istemiyor değil hani. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder